Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اگر کرونا گرفتم چکار کنم؟

کرونا

نویسنده: ستاره کیومرثی

ـ کرونا گرفتم…. حالا چکار کنم که زودتر خوب بشم و کارم به بیمارستان نکشه؟ چکار کنم بدنم میزبان مساعدی برای این ویروس نباشه و بتونه از خودش بهتر دفاع کنه؟

ـ همونطور که توی اکثر مطالعات انجام شده روی ویروس کرونا ذکر شده،‌ یکی از جاهایی که این ویروس دوست داره توش جا خوش کنه قسمت پایینی ریه‌است. اگر وقتی بدن ما با این ویروس درگیر می‌شه نایژه‌های ریه‌مون پر باشن از خلط و بلغم هضم نشده، ویروس همونجا جاخوش می‌کنه و به این راحتی‌ها از این محیط پر از غذای خوشمزه دل نمی‌کنه…

ـ یک سری از غذاها هستن که هم سیستم ایمنی رو تضعیف می‌کنن، هم ریه‌ها رو پر از خلط می‌کنن؛ پس اگر بدن‌مون درگیر این ویروس شده خیلی خیلی مهمه که به مدت چند روز یه رژیم پاکسازی بگیریم و تحت هیچ شرایطی این غذاها رو نخوریم… اما کدوم غذاها این ویژگی رو دارن؟

ـ غذاهای حاوی شکر (انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، بیسکوئیت‌های کارخونه‌ای، دسر‌ها، نوشابه، بستنی و …)، غذاهای حاوی گلوتن بخصوص آرد سفید (نون بربری، تافتون، لواش، باگت، پاستا، ماکارونی، لازانیا، پیتزا، شیرینی‌ها و کیک‌ها)، لبنیات گاو پرچرب (بخصوص پنیر، ماست، خامه، سرشیر)، پروتئین‌های حیوانی سخت هضم (گوشت گاو، گوساله، خوک و غذاهای دریایی)، روغن جامد، روغن نباتی، غذاهای سرخ‌کردنی، نوشیدنی‌های یخ، میوه‌ی یخ و ….

ـ همچنین حواس‌تون باشه میوه‌های خیلی شیرین (مثل موز، انجیر، خرما، ملون، طالبی، خربزه، انگور) بلغم زیادی دارن و فضای ریه‌ها رو پر از رطوبت می‌کنن؛ پس در زمان ابتلا به کرونا نباید مصرف بشن.

ـ پس چی بخوریم؟

ـ برای اینکه زودتر بدن و بخصوص ریه‌ها رو از شر ویروس کرونا نجات بدیم، در کنار و همگام با درمان‌های رایج در پزشکی، باید لوله‌ی گوارش و ریه‌ها رو از بلغم هضم نشده پاکسازی کنیم… وقتی سموم و بلغم هضم نشده توی بدن و ریه‌ها نباشه، این ویروس موذی گرسنه می‌مونه و دمشو می‌گذاره رو کولش و از بدن‌مون می‌ره بیرون…

ـ چه غذاهایی بدن رو از سموم و بلغم هضم نشده پاکسازی می‌کنن؟! سبزیجات و غذاهای فیبردار!

ـ پس اگر مبتلا به کرونا شدین… یه سوپ سبزیجات درست کنین… با یه ذره روغن‌زیتون پیازداغ درست کنین؛ بهش کمی زعفرون، زردچوبه و تخم گشنیز بزنین. یه تکه کوچک سینه‌ی مرغ بندازین توی قابلمه و بهش هویج، جعفری، گشنیز و کرفس اضافه کنین…. میزان هویج و جعفری باید دو برابر گشنیز و کرفس باشه. به سوپ‌تون کمی کینوا یا جو دو سر هم اضافه کنین. دوباره به سوپ کمی زعفرون،‌ زردچوبه و تخم‌گشنیز اضافه کنین. حواس‌تون باشه حدود ٪۷۰ قابلمه رو سبزیجات تشکیل می‌ده و حدود ٪۳۰ رو مرغ و کینوا. با لیموترش هم سوپ‌تون رو کمی مزه‌دار کنین.

ـ صبح که از خواب بیدار می‌شین اول از همه یه لیوان بزرگ آب گرم با چند قطره لیموترش و یک سرانگشت نمک بخورین. برای صبحانه، ناهار و شام فقط و فقط یه کاسه از سوپ بالا رو میل کنین.

از دو ساعت بعد از هر وعده:

ـ اگر تب دارین… هر یک ساعت یکبار یک لیوان آبلیمو عسل (یک لیوان آب گرم +‌چند قطره لیموترش + یک قاشق عسل) یا دمنوش بابونه بخورین.

ـ اگر تب ندارین… هر یک ساعت یکبار یک لیوان آبلیمو عسل یا یک لیوان چای سرماخوردگی یا چای هاضمه بخورین.

ـ برای میان‌وعده فقط یک کاسه سیب یا گلابی پخته یا یکی دو تا برگه‌ی زرد‌آلو بخورین.

ـ همچنین می‌تونین آب سیب رو حرارت بدین تا کف کنه، بهش کمی رازیانه، هل یا زعفرون اضافه کنین، بگذارین خنک بشه و در طول روز ۲-۳ بار بعنوان میان‌وعده بخورینش.

ـ این رژیم رو حداقل ۳-۴ روز ادامه بدین و تحت هیچ شرایطی در طی این سه روز لبنیات، کربوهیدرات (نان، برنج، شیرینی و ….) و شکر نخورین.

ـ این رژیم یه جور روزه‌داریه و سطح انرژی شما رو پایین میاره… پس در طی این چند روز حسابی استراحت کنین و از فعالیت فیزیکی زیاد پرهیز کنین.

ـ بعد از اتمام این رژیم سعی کنین به مدت یک هفته از خوردن غذاهای سنگین و بلغمی (بخصوص غذاهایی که در ابتدای این پست ذکر شدن) پرهیز کنین تا سیستم ایمنی‌تون تقویت بشه و بتونه بطور کامل با ویروس کرونا مبارزه کنه.

ـ برای اطلاع از درمان‌های خونگی بیشتر برای پیشگیری از کرونا بر روی این مطلب کلیک کنین.

ـ پر باشین از سلامتی

 

 

 لطفاً در زمان بازنشر مطلب که با امید به سلامتی همگان و با مهر تألیف شده است، به نام نویسنده آن «ستاره کیومرثی» اشاره‌کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط: